Kelias nuo įvertinimo link pripažinimo – išmintas!

Monday March 11th, 2013 - 5 minutes read

From assesment to recognition

Vasario 18-24d. Daugirdiškėse įvyko Lietuvos neformaliojo ugdymo asociacijos organizuojami tarptautiniai mokymai „From Assessment to Recognition“, kuriais siekiama tobulinti jaunimo darbuotojų kompetencijų įvertinimo būdus, gilintis į kitų šalių praktiką keliant jaunimo darbuotojų kompetencijas.  Mokymuose dalyvavo Jungtinės Karalystės, Serbijos, Juodkalnijos, Lietuvos ir Gruzijos atstovai. Apie tai nefomalus pašnekesys tarp mokymų dalyvių iš Lietuvos.

–        Kas būtų jei ne LiNA… Vis tiek kažkas atsirastų??

–        Šis LiNA renginys, kaip ir daugelis kitų, yra toliaregiškas ir apie ateitį. Džiaugiuosi, jog LiNA ne tik verda lietuviškose realijose, bet iš žiūri į platesnius horizontus ir investuoja į ilgalaikius procesus Lietuvoje ir Europoje. Sveikintina, jog LiNA nuolatos investuoja į savo narius, ir nepasibodi į savo renginius kviesti žmones iš išorės.

–        Jaučiu pasididžiavimą kad neesame “autsaideriai“. Viskam reikia laiko, o kieno sistema efektyvesnė parodys laikas  (įdomu  būtų pamąstyti apie efektyvumo rodiklius). O per mokymus pamačiau, kad esame ne vieni  – visi kažką daro ir kitur. Šis “prasičekinimas” buvo geras… Kaip tau mokymai?

–        Vertingi. Džiaugiuosi susipažinęs su skirtingų šalių darbo su jaunimu situacija. Manau, jog tai naudinga, kuriant sistemas Lietuvoje. Taigi, neabejoju, jog panaudosiu šią patirtį Lietuvoje. Galbūt mokymus apsunkino itin skirtingi dalyvių poreikiai ir skirtingos motyvacijos pavaros?…

–        Skirtingi lygiai. Labiausiai buvo įdomu kokia detali ir išsami yra Jungtinės karalystės sistema. Kai kuriose vietose pasirodė per daug klampi ir sudėtinga, per daug reguliuojama. Ir čia aš apsidžiaugiau, nes mes Lietuvoje darbą su jaunimu galime daryti kur kas lengiau. Galime daugiau ekperimentuoti.

–        Ir aš manau, kad bendro idealaus varianto NĖRA, nes …kiekviena bendruomenė (šalis) skirtinga…jei būtų bendra tada sustotų kūrybos procesas… Iššūkiai su kurias susiduria įvairios bendruomenės skirtingi ir skirtingos politinės finansinės situacijos.

–        Na taip. Kažin ar šoktume į magistro laipsnį… Manau, jog pradinėje fazėje turėtų būti profesinės mokyklos programa. Turiu abejonių ar universitetas galėtų užtikrinti jaunimo darbuotojo rengimo kokybę.

–        O kas yra kokybiškas darbas su jaunais žmonėmis?

–        Kai matai, jog jauni žmonės su kuriais dirba tas darbuotojas tampa laisvi, drąsųs, atsakingi ir šiaip geresni žmonės. Tai teorinių ir praktinių žinių sintezės rezultatas – jaunas žmogus, kuris užauga, gali eiti vienas ir įgytas žinias gali dalintis su kitais.

–        Aha… bet nelengva įvertinti tuos jaunimo darbuotojus, kurie dirbs su jaunais žmonėmis…

–        Kiekvienas vertinimas turi savo “naštos”, kai kam ji naudingas motyvatorius, kai kam yra papildomas stresorius. Pasakyk ką matuosiu – pasakysiu kaip aš elgsiuos. Šiaip aš esu įsivertinimo šalininkas. Tokio, kuris daugiau skirtas profesiniam tobulėjimui. Bet tuo pačiu, tai atsakinga, nes priklauso kas kiš savo rankas prie jauno žmogaus. O jaunas žmogus mūsų dabartis, nors kai kam atrodo, jog ateitis.

–        Gerai sakai… Atsimenu laikus, kai neformalaus ugdymo vėjai pirmą kartą pasirodė Lietuvoje. Taip, kaip aš užaugau ir tapau žmogumi, mokiausi iš kitų o vėliau ir dirbau ugdydamas kitus – turbūt nepraeitų pro jokius saugumo ir kokybės standartus darbo su jaunimu srityje (juokiasi…). Kaži ar bus ta laisvė, kai viskas taps lyg ir labiau reglamentuota darbo su jaunimu srityje?

–        Manau, kad vykstantis procesas jaunimo darbuotojų kvalifikavime reikalingas, bet reikėtų būti atsargiam, visada yra galimybė neigiamai biurokratizuoti tą sritį. Ir labai tikiuos, kad su procesu ateis ir pripažinimas, jei tai paskatins geresnes darbo sąlygas jaunimo darbuotojams ir didins darbo su jaunimu kokybę.

–        Jaučiu kad kažko iki galo neaptarėm, nepadarėm  (bet čia mano pastovi būsena)… (juokiasi…)

Mokymus remia Europos Sąjungos programa “Veiklus jaunimas”, kuri deda daug pastangų darbo su jaunimu ir neformaliojo ugdymo kokybės gerinimui Europoje. Daugiau apie jaunimo darbuotojų kompetencijų sąrangas ir įrankius galima sužinoti apsilankius SALTO Training and Cooperation resursų centro tinklalapyje bei Europos Tarybos jaunimo direktorato tinklalapyje.

Lietuvos neformaliojo ugdymo asociacija yra dirbančių su jaunimu ir neformalųjį ugdymą praktikuojančių žmonių tinklas. Asociacija aktyviai veikia diegiant naujoves ir užtikrinant neformaliojo ugdymo kokybę daugiausia darbo su jaunimu srityje. Norintys tapti asociacijos nariais, daugiau gali sužinoti čia. Taip pat kviečiame susipažinti su šiuo metu vykdomais asociacijos projektais “CAUCULT” bei “Unique Learning Badges”.

Projekto koordinatorius Laimonas Ragauskas, lijna@jnu.lt

Tags: